Služba Blueforum končí a tedy i toto fórum bude zrušeno - 1. 1. 2017. Administrátorům doporučujeme najít si jinou službu pro provoz fóra. Děkujeme všem, že jste nás používali! Blueboard.cz.
Kolísanie otáčok, cvakanie od budíkov.
Problém so štartovaním mala moja mašina prakticky odkedy ju mám (od
minulej sezóny).
Hlavne na jeseň a na jar, keď teploty boli okolo nuly, som musel klasicky
podržať chvíľu otáčky a
potom to už bežalo. Všade na nete sa píše že tento problém je typický
pre Scarver, preto som si z toho
moc nerobil. V posledných týždňoch sa to však rapídne zhoršilo, takže
mašina putovala do servisu.
Niečo porobili, pomenili, skontrolovali palivovú sústavu a dali nové
čerpadlo.
Nakoniec mi oznámili, že problém ajtak nevyriešili, že sú objednané
súčiastky z Nemecka (rozvodová reťaz a ešte niečo – nepamätám
presne). Ale že tie prídu až v Septembri, takže zatiaľ môžem jazdiť,
nech si sezónu aspoň trochu užijem.
Takže od minulého týždňa jazdím kratšie výjazdy po práci, bez
prestávok – akonáhle zastanem na dlhšie ako 15 min. a motor vychladne,
naštartovať je problematické.
Toľko na dokreslenie situácie.
Dnes podvečer klasika štartujem, 30 sekúnd držím 3000 otáčok,
zahrievam motor. Vypnem a štartujem znova. Po ďalších cca 20 sekundách už
podľa chodu motora viem že to stačí a ďalší pokus by mašina mala
nabehnúť a udržať si stálych 1500 otáčok na voľnobehu. Štart, motor
beží, ale otáčky vyletia a kolíšu medzi 2000–2300. Čakám či sa to
umúdri, ale po 30 sekundách to vypínam, a po chvíli skúšam znovu. To
isté, a aj pri treťom pokuse.
Odpájam baterku, nech sa resetne RJ a po 45 min. znovu zapájam. Mašina
naskočí ale stále rovnaký problém.
Beží to na 2k ot. a každú cca sekundu a pol to skáče na 2200–2300 a zase
nazad na 2k.
Keď som odchádzal od mašiny, počul som slabé cvakanie. Kľúčik už bol
vytiahnutý a riadidlá zamknuté.
Pri bližšom skúmaní som zistil že to vychádza od budíkov, a že aj pri
vypnutom zapaľovaní každých pár sekúnd tachometer skáče z nuly na asi
3 km/h. Je to fakt len milimeter pohybu, ale každopádne sa to hýbe.
Predpokladám že to nieje v poriadku. Odpojil som baterku a nechal
to tak.
Včera mašina bežala dobre, spravil som cca 80km, zaparkoval a dnes toto.
Dúfam že to nebude elektronika.
Tuší niekto čím by to mohlo byť?
Diagnostike sa asi nevyhnem, ale možno sa s tým už niekto stretol.
Takže sága pokračuje. Mal som voľný večer tak som behal okolo
mašiny.
Po cca 2 minutách na voľnobehu (momentálne 2k+ otáčok) som si v prítmí
garáže všimol, že koleno výfuku je úplne rozžeravené do červena. Od
miesta kde vychádza z motora asi 30 cm kus doslova svietil.
Môže to byť iba príliš bohatá zmes, alebo tam bude niečo závažné
v prdeli?
Nejaké rady, názory?
[2] To cvakání z tachometru bych řekl, že je asi normální, tedy mně to dělá také a žádné problémy jsem nezaznamenal…
[3] to cvakaj hodiny, neeee?
Omlouvám se že píšu za mojí lepší polovičku. Jí začalo něco podobného dělat loni na konci sezony. Před nastartováním se začaly třepat ruřičky od tacha i od otáčkoměru a problikávat oba displeye. Po zahřátí vše v pořádku. Dneska jsem nahodil baterku a okamžitě po zapojení (s vytáhlým klíčkem) to začalo dělat znova. Motorka chytla po zimě na poprvé, chod motoru v klidu, akorát jakoby něco skratovalo v budících. Po zahřátí se vše vrátilo k normálu. Měl někdo podobný problém? Sezona se blíží a ženuška chce jezdit. Jo, raději sem budíky odpojil.
[5] Zkusil bych rozpojit a pročistit (prostříkat) konektory, pak hledat dál.....těžko říct no, pokud se s tím nikdo nesetkal.
[6] Neporadím,dva dráty ještě jo,ale víc než dva a je po mě
[7] Haha, Ty si uz nekdy nekomu neco poradil?
To s tim vycistenim kontaktu a prostriknutim kontaktolem nebo jinym picigukem
na kontakty je dobrej napad!
[8] No jasně,máte štěstí že jdu kolem,né:-P
To, že se rozpaluje koleno výfuku svědčí naopak o chudé směsi, řekl bych, že je normální, že se výfuk zahřeje, i když ne po tak krátké době. To chce jezdit a chladit.
Tak diky za rady. Priebezne som sem chodil kuknut ci niekto vie co by to
mohlo byt.
Skusim strucne zhrnut servisne ukony od 09.2013 do dneska. Prestriedal som
3 servisy, od „znameho“ az po autorizovany, kde som vzdy dostaval
protichodne informacie ohladom povodu problemu. V konecnom vypocte bolo
vymenene rozvodova retaz, komplet vstrekovanie (vymena odtokoveho ventilu
vyriesila rozzeravene koleno vyfuku), komplet palivovy system, hromada cidiel a
minimalne kilometer kablov. Masina vsak stale blbla. Po opakovanej diagnostike
sa neobjavil ziadny problem a mechanika (netusim preco az teraz) napadlo ze to
moze byt riadiaca jednotka. A tak aj je. Momentalne je v oprave, ak sa to
nepodari, budem zhanat novu.
Investovane prachy sice zaboleli, ale ovela viac ma hneva ze som presvihol
koniec minulej a zaciatok tejto sezony. Ked tato saga bude uspesne za mnou, dam
zaverecne info.
[11] Hustyyyyyyy!!!
Zdar jak sfiňa. Tak jen doplním závěr anabáze s budíky. Rozpojení konektoru a prostříknutí kontaktolem jsme pochopitelně udělali jako první. Následoval telefon servismanovi s žádostí na dobrého elektrikáře. Je fakt, že elektrikáři to trvalo skorem měsíc, ale povedlo se. Teď to hlavní. Závada odstraněna. Elektrikář to rozhodil, na nic nepřišel, tak to dal ještě většímu profíkovi. Čili budíky šly pod mikroskop. Zkontrolovány tištěné spoje a všechny ty elektronické fičury co tam jsou naletované. Prej byly vyschlé kondenzátory. Každopádně kondíky vyměněny a budíky fachaj jako nové.
[13] tak tohle bys pres forum nepravila… jesteze jsou jeste machri na elektroniku k mani! Oprava za tri padesat a v bmw by ti za desitku vymenili budiky a po prdeli
to bozena : nejaky kontakt na toho, kdo vymenil ty kondenzatory ? Nefunguje me na CS rychlomer – jinak vse jede jak ma. diky. Nem
[15] Jo já mám asi podobněj problém s kondíkama a taky bych uvítal šikovnýho opráváře, ne vyměňovače dílů v servisu
Abyste mohli přidat odpověď, musíte se přihlásit.