Ahoj Scarveraci!
Jistě jste si všimli toho hnusnýho, žlutýho banneru dole, který hlásí konec fóra. Jelikož už mě nebaví závislost na Blueboardu, domluvil jsem se s Petrem, že rozběhnem fórum vlastní a to ZDE.
Prosím tedy všechny, kteří mají ještě zájem o fórum, aby se registrovali na tom novém. Staré s koncem roku ukončím.
Děkuji!
BURE

Služba Blueforum končí a tedy i toto fórum bude zrušeno - 1. 1. 2017. Administrátorům doporučujeme najít si jinou službu pro provoz fóra. Děkujeme všem, že jste nás používali! Blueboard.cz.

FóraTECHNIKA

Kolísanie otáčok, cvakanie od budíkov.

dusan

dusan

Sergeant

Příspěvků: 27

#1 11. 8. 2013 23:02

Problém so štartovaním mala moja mašina prakticky odkedy ju mám (od minulej sezóny).
Hlavne na jeseň a na jar, keď teploty boli okolo nuly, som musel klasicky podržať chvíľu otáčky a
potom to už bežalo. Všade na nete sa píše že tento problém je typický pre Scarver, preto som si z toho
moc nerobil. V posledných týždňoch sa to však rapídne zhoršilo, takže mašina putovala do servisu.
Niečo porobili, pomenili, skontrolovali palivovú sústavu a dali nové čerpadlo.
Nakoniec mi oznámili, že problém ajtak nevyriešili, že sú objednané súčiastky z Nemecka (rozvodová reťaz a ešte niečo – nepamätám presne). Ale že tie prídu až v Septembri, takže zatiaľ môžem jazdiť, nech si sezónu aspoň trochu užijem.
Takže od minulého týždňa jazdím kratšie výjazdy po práci, bez prestávok – akonáhle zastanem na dlhšie ako 15 min. a motor vychladne, naštartovať je problematické.
Toľko na dokreslenie situácie.

Dnes podvečer klasika štartujem, 30 sekúnd držím 3000 otáčok, zahrievam motor. Vypnem a štartujem znova. Po ďalších cca 20 sekundách už podľa chodu motora viem že to stačí a ďalší pokus by mašina mala nabehnúť a udržať si stálych 1500 otáčok na voľnobehu. Štart, motor beží, ale otáčky vyletia a kolíšu medzi 2000–2300. Čakám či sa to umúdri, ale po 30 sekundách to vypínam, a po chvíli skúšam znovu. To isté, a aj pri treťom pokuse.
Odpájam baterku, nech sa resetne RJ a po 45 min. znovu zapájam. Mašina naskočí ale stále rovnaký problém.
Beží to na 2k ot. a každú cca sekundu a pol to skáče na 2200–2300 a zase nazad na 2k.
Keď som odchádzal od mašiny, počul som slabé cvakanie. Kľúčik už bol vytiahnutý a riadidlá zamknuté.
Pri bližšom skúmaní som zistil že to vychádza od budíkov, a že aj pri vypnutom zapaľovaní každých pár sekúnd tachometer skáče z nuly na asi 3 km/h. Je to fakt len milimeter pohybu, ale každopádne sa to hýbe. Predpokladám že to nieje v poriadku. Odpojil som baterku a nechal to tak.

Včera mašina bežala dobre, spravil som cca 80km, zaparkoval a dnes toto. Dúfam že to nebude elektronika.
Tuší niekto čím by to mohlo byť?
Diagnostike sa asi nevyhnem, ale možno sa s tým už niekto stretol.

Keď raz zomriem, chcem odísť pokojne v spánku ako môj dedo. Nie s hrôzou v očiach a krikom ako cestujúci v jeho aute.
dusan

dusan

Sergeant

Příspěvků: 27

#2 17. 8. 2013 23:35

Takže sága pokračuje. Mal som voľný večer tak som behal okolo mašiny.
Po cca 2 minutách na voľnobehu (momentálne 2k+ otáčok) som si v prítmí garáže všimol, že koleno výfuku je úplne rozžeravené do červena. Od miesta kde vychádza z motora asi 30 cm kus doslova svietil.

Môže to byť iba príliš bohatá zmes, alebo tam bude niečo závažné v prdeli?
Nejaké rady, názory?

Keď raz zomriem, chcem odísť pokojne v spánku ako môj dedo. Nie s hrôzou v očiach a krikom ako cestujúci v jeho aute.
Seeker65

Seeker65

Master Sergeant

Příspěvků: 195

#3 18. 8. 2013 17:41

[2] To cvakání z tachometru bych řekl, že je asi normální, tedy mně to dělá také a žádné problémy jsem nezaznamenal…

BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#4 18. 8. 2013 22:53

[3] to cvakaj hodiny, neeee? :-D

" V jednoBuchosti je síla . . . "
Božena

Božena

Private First Class

Příspěvků: 6

#5 27. 3. 2014 17:32

Omlouvám se že píšu za mojí lepší polovičku. Jí začalo něco podobného dělat loni na konci sezony. Před nastartováním se začaly třepat ruřičky od tacha i od otáčkoměru a problikávat oba displeye. Po zahřátí vše v pořádku. Dneska jsem nahodil baterku a okamžitě po zapojení (s vytáhlým klíčkem) to začalo dělat znova. Motorka chytla po zimě na poprvé, chod motoru v klidu, akorát jakoby něco skratovalo v budících. Po zahřátí se vše vrátilo k normálu. Měl někdo podobný problém? Sezona se blíží a ženuška chce jezdit. Jo, raději sem budíky odpojil.

Astráček

Astráček

Captain

Příspěvků: 628

#6 27. 3. 2014 19:39

[5] Zkusil bych rozpojit a pročistit (prostříkat) konektory, pak hledat dál.....těžko říct no, pokud se s tím nikdo nesetkal.

Když moto, tak BMW.
standa111

standa111

Second Lieutenant

Příspěvků: 412

#7 27. 3. 2014 21:38

[6] Neporadím,dva dráty ještě jo,ale víc než dva a je po mě

standa111
BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#8 29. 3. 2014 07:01

[7] Haha, Ty si uz nekdy nekomu neco poradil? :-D :-D
To s tim vycistenim kontaktu a prostriknutim kontaktolem nebo jinym picigukem na kontakty je dobrej napad!

" V jednoBuchosti je síla . . . "
standa111

standa111

Second Lieutenant

Příspěvků: 412

#9 31. 3. 2014 21:23

[8] No jasně,máte štěstí že jdu kolem,né:-P

standa111
midloch

midloch

Sergeant

Příspěvků: 29

#10 3. 4. 2014 18:15

To, že se rozpaluje koleno výfuku svědčí naopak o chudé směsi, řekl bych, že je normální, že se výfuk zahřeje, i když ne po tak krátké době. To chce jezdit a chladit.

dusan

dusan

Sergeant

Příspěvků: 27

#11 13. 5. 2014 17:23

Tak diky za rady. Priebezne som sem chodil kuknut ci niekto vie co by to mohlo byt.
Skusim strucne zhrnut servisne ukony od 09.2013 do dneska. Prestriedal som 3 servisy, od „znameho“ az po autorizovany, kde som vzdy dostaval protichodne informacie ohladom povodu problemu. V konecnom vypocte bolo vymenene rozvodova retaz, komplet vstrekovanie (vymena odtokoveho ventilu vyriesila rozzeravene koleno vyfuku), komplet palivovy system, hromada cidiel a minimalne kilometer kablov. Masina vsak stale blbla. Po opakovanej diagnostike sa neobjavil ziadny problem a mechanika (netusim preco az teraz) napadlo ze to moze byt riadiaca jednotka. A tak aj je. Momentalne je v oprave, ak sa to nepodari, budem zhanat novu.
Investovane prachy sice zaboleli, ale ovela viac ma hneva ze som presvihol koniec minulej a zaciatok tejto sezony. Ked tato saga bude uspesne za mnou, dam zaverecne info.

Keď raz zomriem, chcem odísť pokojne v spánku ako môj dedo. Nie s hrôzou v očiach a krikom ako cestujúci v jeho aute.
BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#12 13. 5. 2014 17:27

[11] Hustyyyyyyy!!! :-x

" V jednoBuchosti je síla . . . "
Božena

Božena

Private First Class

Příspěvků: 6

#13 16. 5. 2014 16:57

Zdar jak sfiňa. Tak jen doplním závěr anabáze s budíky. Rozpojení konektoru a prostříknutí kontaktolem jsme pochopitelně udělali jako první. Následoval telefon servismanovi s žádostí na dobrého elektrikáře. Je fakt, že elektrikáři to trvalo skorem měsíc, ale povedlo se. Teď to hlavní. Závada odstraněna. Elektrikář to rozhodil, na nic nepřišel, tak to dal ještě většímu profíkovi. Čili budíky šly pod mikroskop. Zkontrolovány tištěné spoje a všechny ty elektronické fičury co tam jsou naletované. Prej byly vyschlé kondenzátory. Každopádně kondíky vyměněny a budíky fachaj jako nové.

BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#14 16. 5. 2014 17:55

[13] tak tohle bys pres forum nepravila… :-D jesteze jsou jeste machri na elektroniku k mani! Oprava za tri padesat a v bmw by ti za desitku vymenili budiky a po prdeli :-P

" V jednoBuchosti je síla . . . "
Miroslav

Miroslav

Private First Class

Příspěvků: 7

#15 31. 8. 2015 09:12

to bozena : nejaky kontakt na toho, kdo vymenil ty kondenzatory ? Nefunguje me na CS rychlomer – jinak vse jede jak ma. diky. Nem

Boris Belousov

Boris Belousov

Master Sergeant

Příspěvků: 116

#16 2. 9. 2015 23:17

[15] Jo já mám asi podobněj problém s kondíkama a taky bych uvítal šikovnýho opráváře, ne vyměňovače dílů v servisu :-)


Abyste mohli přidat odpověď, musíte se přihlásit.

RSS kanál tohoto tématu