Služba Blueforum končí a tedy i toto fórum bude zrušeno - 1. 1. 2017. Administrátorům doporučujeme najít si jinou službu pro provoz fóra. Děkujeme všem, že jste nás používali! Blueboard.cz.
přední tlumiče
Ahoj skarveráci
chci se zeptat jestli nemáte někdo zkušenost s tlumiči ,zdají se mi
hrozně měkký a přední guma docela poskákaná tak mám podezdření že
jsou rici,po sundání horních krytek na mě kouká něco co nejde na první
pohled rozebrat- takže olej jsem nezkontroloval pokud o tom někdo z Vás ví
jak na to tak písni dík Pavel
sam nevim, jenom mam v JBC kluka ktery to urcite udela.
[1] Moje rada zni: nedelej hrdinu a posli to na repas k odbornikum! Za chvili mas konec sezony, tak o nic nejde…
zjistil jsem že tam má být 0,47l oleje pod víčkem asi segrovka schovaná
pod zátkou kterou budu muset zmáčknout
v sobotu jedu na sraz do Mor.Krumlova a pak to rozeberu
Ahoj všichni tak to mám hotový!!!
dám všem stručný návod jak na to
nejprve zvednout motorku já mám ručně dělanej montážní centrální
stojan takže vpoho,sundat přední kolo-vyšroubovat pojistné šrouby co
zajištují středový šroub-dole ve vidlici je výpustnej šroub imbus
8-šrouby vytočit olej vypustit-já vypustil a změřil kolik
vyteklo:levá0,43l pravá0,40l.a ted vršek-já začal plexim aby bylo víc
místa potom řídítka a plastový zátky.A nastal trochu
problém:zamáčknout hliníkovou zátku pod kterou je pojistka stačí asi 1cm
,bylo tam trochu rzi tak trochu wdečka nebo silikon ,jedna šla dobře a lehce
sikovkama druhá ani boha musel jsem použít paličku
zátku zarazit níž a znovu nastříkat silikonovej olej a počkat asi
hodinu(oběd)a furt nešla zpátky nakonec jsem do předvrtaté díry v zátce
natočil šroub stačil kousek závitu
zabrat a byla venku.Potom všechno očistit zašroubovat spodní výpustnej
šroub a nalit 0,47l tlumičového oleje do každé šavle- já použil repsol
10w.no a jdeme na montáž:zátky-pojistky-plastový zátky-řidítka-plexi-kolo
a je to nic na tom není
Zdar.
Také jsem se pustil do výměny oleje, ale ani tak ne kvůli výměně oleje jako takového, ale spíše proto, že moje vidle měla podezřele malý zdvih. Místo manuálových 125 mm měla cca 60 mm. Mj. to způsobovalo, že při brždění přední kolo na nerovnostech daleko hůře kopírovalo povrch asfaltu a podstatně dříve začalo fungovat ABS, a motorka prakticky přestala brzdit. Poněkud nepříjemné.....
První co mě napadlo, protože jinak vidle fungovala správně jak co do pružení tak i tlumení, bylo, že tam je moc oleje. Prostě hladina oleje ve vidlici je výše a píst do ní narazí ještě před tím než se nohy zanoří na plný zdvih 125 mm. Takže jsem vypustil olej – v pravé noze 550 ml, v levé 560 ml..... Má být 470 ml. Zdálo se mi, že to není takový rozdíl, ale po přepočtu na objem válce tvořeného trubkou vidlice (průměr 35 mm) to docela vycházelo na oněch 7 – 8 cm chybějícího zdvihu. Takže vše vyčistit, nalít nový olej, tentokrát přesně… A ono to funguje!
Takže pokud by se vám náhodou zdálo, že vaše vidle má menší zdvih než má mít, zkontrolujte toto. Zdvih snadno změříte když utáhnete stahovací pásek na jednu nohu těsně nad guferem a po jízdě změříte kam až byl guferem při činnosti vidlice vytlačen.
A ještě něco, když jsem to rozebral, tak se mi střeva vidlice zdály nápadně podobné tomu co tahám ze svojí vidlice na kole – to je Marzocchi Bomber. No a po podrobnějším ohledání nohou vidlice Scarvera lze najít kromě značky BMW a čísel atestů také typické stylizované písmeno M. Takže ani zde neponechali němci nic náhodě a pod svojí značkou prodávají lety ověřené řešení firmy, která se pružením zabývá od svého počátku.
[6] Takze vydle jsou Marzocchi? JA myslel, ze to jsou Showy…
[7] Je tam „M“… takže asi Marzocchi. Ono to zase až tak podstatné asi není, hlavně když to fubguje
[8] To mas recht! Ale s tim olejem si me potesil. Nekdo me (uz nevim kdo to byl) me presvedcoval, ze tam je na tuty pres 0,5l oleje. Ja tvrdil, ze to je neco malo pod 0,5l, takze ti staci koupit 1l a jeste ti kousek zbyde, alespon tak to pisou v manualu. No a ted je ta i prakticky vyzkousena a potvrzena…
[9] No. A právě když tam někdo nacpe 0,5 l + , tak se to potom může chovat takto. Od určité hranice by mělo platit, že každých 9,6 ml oleje navíc způsobí snížení zdvihu o 1 cm. Kolik ta hranice je nevím, ale imho to nebude daleko od těch manuálových 470 ml na jednu nohu.
[10] Spravne! Clovek se ma drzet servisniho manualu a nevymyslet picoviny! Mozna, kdyz se vymeni pruziny za jine nez origo (treba za progresivni), tak se objem oleje zmeni? Ale to je uz vyzkumna cinnost…
Nemyslím si to. Pro vyzkoušení jsem po vypuštění oleje moto spustil dolů a ujel pár stovek metrů bez oleje a chovalo se to (opět shodně s mojí vidlicí na kole) očekávaným způsobem – vidle si po plném zanoření „klepla“ o dno. To není dobře. Ten olej tam pochopitelně má svůj význam nejenom jako tlumící médium, ale také jako určitá ochrana vidlice před poškozením – náraz pístu na hladinu oleje určitě není tak tvrdý jako když se to potká kov na kov pokud by tam olej nebyl. Moc bych s tím nelaboroval, více oleje je sice špatně, ale málo nebo dokonce žádný olej je imho jistá cesta k destrukci vidle.
Jaký olej jste použili?
5W – 10W ???
Edit:
už jsem to našel repsol 10w… přehlíd jsem to.
[14] BMW ma v nabidce dva origo oleje pro Scarvera 7,5W nebo 10W…
Editováno: BURE, 4. 1. 2014 08:29
A ještě se zeptám.
Vnitřek šavlí jste nevyplachovali? Na motorkářích píšou, že šavle
sundavali, vyplachovali a pak dali nový olej.
Že prej z toho teče pěkná srajda.....tak co myslíte je to potřeba?
[17] jen jsem to poradne vypumpoval…
[18] O.K:… naleju tam nějakoou hydrauliku, vypláchnu a naleju 10w bez sundavání šavlí.
Bych to moc nekomplikoval, je to jen hydraulický tlumič, žádná inteligence. Musí tam být olej, pokud to fungovalo se špínou, bude i bez ní.
Abyste mohli přidat odpověď, musíte se přihlásit.