Ahoj Scarveraci!
Jistě jste si všimli toho hnusnýho, žlutýho banneru dole, který hlásí konec fóra. Jelikož už mě nebaví závislost na Blueboardu, domluvil jsem se s Petrem, že rozběhnem fórum vlastní a to ZDE.
Prosím tedy všechny, kteří mají ještě zájem o fórum, aby se registrovali na tom novém. Staré s koncem roku ukončím.
Děkuji!
BURE

Služba Blueforum končí a tedy i toto fórum bude zrušeno - 1. 1. 2017. Administrátorům doporučujeme najít si jinou službu pro provoz fóra. Děkujeme všem, že jste nás používali! Blueboard.cz.

FóraTECHNIKA
« Předchozí 1 2 Další »

přední tlumiče

Pavel Březovský

Pavel Březovský

Corporal

Příspěvků: 10

#1 20. 9. 2011 23:12

Ahoj skarveráci
chci se zeptat jestli nemáte někdo zkušenost s tlumiči ,zdají se mi hrozně měkký a přední guma docela poskákaná tak mám podezdření že jsou rici,po sundání horních krytek na mě kouká něco co nejde na první pohled rozebrat- takže olej jsem nezkontroloval pokud o tom někdo z Vás ví jak na to tak písni dík Pavel

erix7

erix7

Master Sergeant

Příspěvků: 193

#2 21. 9. 2011 12:28

sam nevim, jenom mam v JBC kluka ktery to urcite udela.

I like cars and motobikes
BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#3 22. 9. 2011 09:08

[1] Moje rada zni: nedelej hrdinu a posli to na repas k odbornikum! Za chvili mas konec sezony, tak o nic nejde…

" V jednoBuchosti je síla . . . "
Pavel Březovský

Pavel Březovský

Corporal

Příspěvků: 10

#4 22. 9. 2011 21:21

zjistil jsem že tam má být 0,47l oleje pod víčkem asi segrovka schovaná pod zátkou kterou budu muset zmáčknout
v sobotu jedu na sraz do Mor.Krumlova a pak to rozeberu

Pavel Březovský

Pavel Březovský

Corporal

Příspěvků: 10

#5 29. 1. 2012 17:42

Ahoj všichni tak to mám hotový!!!
dám všem stručný návod jak na to
nejprve zvednout motorku já mám ručně dělanej montážní centrální stojan takže vpoho,sundat přední kolo-vyšroubovat pojistné šrouby co zajištují středový šroub-dole ve vidlici je výpustnej šroub imbus 8-šrouby vytočit olej vypustit-já vypustil a změřil kolik vyteklo:levá0,43l pravá0,40l.a ted vršek-já začal plexim aby bylo víc místa potom řídítka a plastový zátky.A nastal trochu problém:zamáčknout hliníkovou zátku pod kterou je pojistka stačí asi 1cm ,bylo tam trochu rzi tak trochu wdečka nebo silikon ,jedna šla dobře a lehce sikovkama druhá ani boha musel jsem použít paličku
zátku zarazit níž a znovu nastříkat silikonovej olej a počkat asi hodinu(oběd)a furt nešla zpátky nakonec jsem do předvrtaté díry v zátce natočil šroub stačil kousek závitu
zabrat a byla venku.Potom všechno očistit zašroubovat spodní výpustnej šroub a nalit 0,47l tlumičového oleje do každé šavle- já použil repsol 10w.no a jdeme na montáž:zátky-pojistky-plastový zátky-řidítka-plexi-kolo a je to nic na tom není

Michal Kandráč

Michal Kandráč

Sergeant First Class

Příspěvků: 95

#6 27. 6. 2012 23:19

Zdar.

Také jsem se pustil do výměny oleje, ale ani tak ne kvůli výměně oleje jako takového, ale spíše proto, že moje vidle měla podezřele malý zdvih. Místo manuálových 125 mm měla cca 60 mm. Mj. to způsobovalo, že při brždění přední kolo na nerovnostech daleko hůře kopírovalo povrch asfaltu a podstatně dříve začalo fungovat ABS, a motorka prakticky přestala brzdit. Poněkud nepříjemné.....

První co mě napadlo, protože jinak vidle fungovala správně jak co do pružení tak i tlumení, bylo, že tam je moc oleje. Prostě hladina oleje ve vidlici je výše a píst do ní narazí ještě před tím než se nohy zanoří na plný zdvih 125 mm. Takže jsem vypustil olej – v pravé noze 550 ml, v levé 560 ml..... Má být 470 ml. Zdálo se mi, že to není takový rozdíl, ale po přepočtu na objem válce tvořeného trubkou vidlice (průměr 35 mm) to docela vycházelo na oněch 7 – 8 cm chybějícího zdvihu. Takže vše vyčistit, nalít nový olej, tentokrát přesně… A ono to funguje! :-)

Takže pokud by se vám náhodou zdálo, že vaše vidle má menší zdvih než má mít, zkontrolujte toto. Zdvih snadno změříte když utáhnete stahovací pásek na jednu nohu těsně nad guferem a po jízdě změříte kam až byl guferem při činnosti vidlice vytlačen.

A ještě něco, když jsem to rozebral, tak se mi střeva vidlice zdály nápadně podobné tomu co tahám ze svojí vidlice na kole – to je Marzocchi Bomber. No a po podrobnějším ohledání nohou vidlice Scarvera lze najít kromě značky BMW a čísel atestů také typické stylizované písmeno M. Takže ani zde neponechali němci nic náhodě a pod svojí značkou prodávají lety ověřené řešení firmy, která se pružením zabývá od svého počátku.

BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#7 28. 6. 2012 12:15

[6] Takze vydle jsou Marzocchi? JA myslel, ze to jsou Showy… :-)

" V jednoBuchosti je síla . . . "
Michal Kandráč

Michal Kandráč

Sergeant First Class

Příspěvků: 95

#8 29. 6. 2012 01:11

[7] Je tam „M“… takže asi Marzocchi. Ono to zase až tak podstatné asi není, hlavně když to fubguje :-)

BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#9 29. 6. 2012 06:40

[8] To mas recht! Ale s tim olejem si me potesil. Nekdo me (uz nevim kdo to byl) me presvedcoval, ze tam je na tuty pres 0,5l oleje. Ja tvrdil, ze to je neco malo pod 0,5l, takze ti staci koupit 1l a jeste ti kousek zbyde, alespon tak to pisou v manualu. No a ted je ta i prakticky vyzkousena a potvrzena… ;-)

" V jednoBuchosti je síla . . . "
Michal Kandráč

Michal Kandráč

Sergeant First Class

Příspěvků: 95

#10 3. 7. 2012 07:07

[9] No. A právě když tam někdo nacpe 0,5 l + , tak se to potom může chovat takto. Od určité hranice by mělo platit, že každých 9,6 ml oleje navíc způsobí snížení zdvihu o 1 cm. Kolik ta hranice je nevím, ale imho to nebude daleko od těch manuálových 470 ml na jednu nohu.

BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#11 3. 7. 2012 07:50

[10] Spravne! Clovek se ma drzet servisniho manualu a nevymyslet picoviny! Mozna, kdyz se vymeni pruziny za jine nez origo (treba za progresivni), tak se objem oleje zmeni? Ale to je uz vyzkumna cinnost… :-)

" V jednoBuchosti je síla . . . "
Michal Kandráč

Michal Kandráč

Sergeant First Class

Příspěvků: 95

#12 3. 7. 2012 08:19

Nemyslím si to. Pro vyzkoušení jsem po vypuštění oleje moto spustil dolů a ujel pár stovek metrů bez oleje a chovalo se to (opět shodně s mojí vidlicí na kole) očekávaným způsobem – vidle si po plném zanoření „klepla“ o dno. To není dobře. Ten olej tam pochopitelně má svůj význam nejenom jako tlumící médium, ale také jako určitá ochrana vidlice před poškozením – náraz pístu na hladinu oleje určitě není tak tvrdý jako když se to potká kov na kov pokud by tam olej nebyl. Moc bych s tím nelaboroval, více oleje je sice špatně, ale málo nebo dokonce žádný olej je imho jistá cesta k destrukci vidle.

Astráček

Astráček

Captain

Příspěvků: 628

#13 3. 1. 2014 22:33

Jaký olej jste použili?
5W – 10W ???

Když moto, tak BMW.
Astráček

Astráček

Captain

Příspěvků: 628

#14 4. 1. 2014 00:08

Edit:
už jsem to našel repsol 10w… přehlíd jsem to.

Když moto, tak BMW.
BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#15 4. 1. 2014 08:29

[14] BMW ma v nabidce dva origo oleje pro Scarvera 7,5W nebo 10W

Editováno: BURE, 4. 1. 2014 08:29

" V jednoBuchosti je síla . . . "
Astráček

Astráček

Captain

Příspěvků: 628

#16 4. 1. 2014 09:19

[15] Díky…dám 10W.

Když moto, tak BMW.
Astráček

Astráček

Captain

Příspěvků: 628

#17 4. 1. 2014 09:25

A ještě se zeptám.
Vnitřek šavlí jste nevyplachovali? Na motorkářích píšou, že šavle sundavali, vyplachovali a pak dali nový olej.
Že prej z toho teče pěkná srajda.....tak co myslíte je to potřeba?

Když moto, tak BMW.
BURE

BURE

admin

Příspěvků: 2060

#18 4. 1. 2014 15:07

[17] jen jsem to poradne vypumpoval…

" V jednoBuchosti je síla . . . "
Astráček

Astráček

Captain

Příspěvků: 628

#19 4. 1. 2014 15:18

[18] O.K:… naleju tam nějakoou hydrauliku, vypláchnu a naleju 10w bez sundavání šavlí.

Když moto, tak BMW.
Michal Kandráč

Michal Kandráč

Sergeant First Class

Příspěvků: 95

#20 18. 1. 2014 22:20

Bych to moc nekomplikoval, je to jen hydraulický tlumič, žádná inteligence. Musí tam být olej, pokud to fungovalo se špínou, bude i bez ní.

« Předchozí 1 2 Další »

Abyste mohli přidat odpověď, musíte se přihlásit.

RSS kanál tohoto tématu